top of page
Caută
Poza scriitoruluiAndrei Neboisa

Cum să-ți alegi culorile brandului tău, plus 10 exemple din care să înveți

Actualizată în: 27 oct. 2020


De la casca galbenă a unui lucrător în construcții până la rochia de mireasă curată, culorile transmit rapid informații importante. Impactul lor puternic și imediat fac din paletele de culori o componentă crucială a eforturilor de branding ale oricărei companii. Schema de culori pe care o veți asambla pentru marca dvs. va juca un rol esențial în diversele dvs. active de marketing - de la crearea unui site web la designul logo-ului dvs. și multe altele. Angajarea culorilor mărcii în mod constant și pe toate platformele poate duce la un aspect unificat pentru compania dvs., făcându-le memorabile și recognoscibile. Pentru a vă ajuta afacerea să iasă în evidență cu culorile potrivite mărcii, acest ghid complet acoperă totul, de la ce sunt culorile mărcii, până la un proces pas cu pas pentru alegerea propriei persoane. De asemenea, am selectat și analizat 10 exemple de culori de brand de succes pentru inspirația dvs.:



Cum să îți alegi culorile brandului: 1. Stabiliți-vă identitatea de brand 2. Explorați semnificațiile culorilor 3. Caută inspirație 4. Alegeți culoarea principală 5. Alege-ți culorile secundare 6. Selectați culorile neutre 7. Testează-ți culorile mărcii



Care sunt culorile brandului?


Culorile brandului sunt o paletă de aproximativ cinci până la zece culori care sunt folosite pentru a reprezenta o anumită companie. O aplicare consecventă și strategică a culorilor mărcii poate crește conștientizarea și recunoașterea acesteia. Unele dintre principalele aplicații ale culorilor mărcii includ: logo-ul unei companii, schema de culori a site-ului web, canale de social media, designul cărților de vizită și reclame digitale și tipărite. Pentru întreprinderile care operează de exemplu cărămidă și mortar, culorile mărcii se pot aplica, de asemenea, la designul magazinului la uniformele personalului, ambalajele produselor și multe altele.



01. Stabiliți-vă identitatea de brand


Culorile mărcii tale sunt o reflectare a identității tale. Prin urmare, paleta dvs. de culori ar trebui să se alinieze valorilor și mesajelor pe care doriți să le comunicați.


În acest scop, va trebui să definiți mai întâi identitatea dvs. de marcă. O practică recomandată pentru aceasta este să compunem o listă de adjective care să descrie caracterul companiei tale, ca și cum ai vorbi despre o persoană. Întrebați-vă cum doriți să fie percepută marca și ce o diferențiază de concurență.


Următorul spectru de trăsături de identitate a mărcii vă poate ajuta să identificați mai ușor nucleul mărcii dvs.:





02. Explorați semnificațiile culorilor


După ce v-ați identificat personalitatea mărcii, este timpul să alegeți culorile pentru a face să strălucească. Pentru a face acest lucru, merită să analizăm principiile psihologiei culorilor pentru semnificații comune ale culorilor. Cu toate acestea, este important să menționăm că culoarea nu este o știință exactă și nu există o ecuație pentru a defini cu exactitate ce culoare înseamnă ce. Aici intră combinațiile de culori, deoarece ajută la obținerea unui aspect care evocă anumite sentimente prin juxtapunerea lor. Pentru a înțelege acest lucru, gândiți-vă la diferența de sens a culorii albastre atunci când este asociată cu aurul - noțiuni conjugante de regalitate și lux - spre deosebire de același albastru, dar împerecheat cu roz - care tinde să se simtă mult mai jucăuș. Culorile pot însemna lucruri diferite, în funcție de culorile cu care sunt împerecheate, precum și de context și conotații culturale. Există totuși tendințe clare în utilizarea culorilor bazate pe industrie. Pentru a vă ajuta să alegeți paleta de culori potrivită pentru afacerea dvs., iată o defalcare rapidă a culorilor de brand populare din câteva sectoare principale:


  • Mâncare: Multe întreprinderi de alimente și restaurante optează pentru culori calde care atrag atenția și evocă pofta de mâncare, cum ar fi roșu, portocaliu și galben. Alte branduri alimentare aleg verde pentru a promova conexiunea cu nutriția și starea de bine, sau albastru și roz pentru dulciuri și deșerturi.



  • Sănătate și bunăstare: Majoritatea companiilor de sănătate și bunăstare aleg albastru pentru a semnifica curățenie, încredere și responsabilitate. Alte opțiuni populare sunt verde, reprezentând natura și integritatea, și portocaliu, care poate aduce idei de vitalitate și energie.



  • Moda și frumusețe: Industriile de modă și frumusețe folosesc adesea negrul pentru rafinament și glamour, iar culori calde precum roșu, portocaliu și roz pentru pasiune, încredere și emoție.



  • High-tech: Companiile tehnice folosesc cel mai des albastru, ceea ce simbolizează încrederea, inteligența și eficiența. Culorile suplimentare sunt portocaliu, care este prietenos și optimist, și violet, ceea ce înseamnă calitate și creativitate.




03. Caută inspirație


Ca un ultim pas înainte de a vă crea culorile mărcii, căutați în jur inspirația culorilor. Parcurgeți paletele concurenților și încercați să înțelegeți ce înseamnă că le face să funcționeze bine. Gândiți-vă la ce puteți învăța din alegerile de culoare și la modalitățile prin care vă puteți diferenția de concurență.


Alte surse mari de inspirație sunt generatoarele de palete de culori online, unde puteți găsi idei pentru împerechere de culori interesante și nuanțe fascinante.


Pentru ca ideile tale creative să curgă, am adunat 10 culori de brand de succes și am analizat ce ne place la ele. Derulați spre partea de jos a articolului pentru a face cunostință cu niște culori frumoase.




04. Alege-ți culoarea principală


Culoarea principală a mărcii dvs. sau culoarea de bază este cea mai asociată cu marca dvs. Gândiți-vă la semnătura lui Tiffany's Blue sau Pinterest. Pentru culoarea dvs. principală, căutați o singură culoare care să încorporeze cel mai bine afacerea dvs. pe baza semnificațiilor de culoare. Puteți experimenta cu diferite nuanțe de culoare pe care le aveți în minte, mergând de la luxuriant și întunecat la moale și pastel, sau chiar neon luminos, pentru a găsi aspectul perfect.




05. Alege-ți culorile secundare


Odată ce ai culoarea principală, alege două-patru culori pentru a merge împreună cu ea. Aceste culori vor complimenta cea primară și pot apărea fie lângă ea, fie independent. Culorile secundare ale unei mărci pot merge în câteva direcții diferite:


  • Schema de culori analogice: acestea sunt variante apropiate ale culorii dvs. primare. Aceasta înseamnă că, dacă culoarea dvs. principală este roșu aprins, puteți adăuga alte culori calde (cum ar fi portocaliu și galben) care aparțin aceleiași familii de culori. Schemele de culori analogice sunt de obicei armonioase și plăcute prin aspectul lor.

  • Schema de culori monocromatice: Acestea sunt diferite nuanțe ale culorii dvs. primare. De exemplu, dacă culoarea dvs. principală este albastru, culorile dvs. secundare pot fi albastru deschis și albastru închis. Schemele de culori monocromatice pot consolida și îmbunătăți culoarea de bază.

  • Scheme de culori contrastante: culorile contrastante sunt fie culori complementare (așezate una peste alta pe roata de culoare), fie o selecție de nuanțe colorate, la fel de vibrante. Această schemă de culori vă poate ajuta culorile mărcii să apară și, de obicei, dă o senzație distractivă și modernă.




06. Selectați culorile neutre Atunci când vă creați culorile mărcii, este ușor să vă concentrați asupra culorilor principale și să treceți cu vederea neutrul. Cu toate acestea, culorile neutre sunt importante, deoarece sunt cele care se ocupă de cea mai mare parte a comunicării dvs. (cum ar fi culoarea textului scris) și vor apărea în fundalul majorității activelor dvs. Culorile neutre sunt de obicei alb sau negru, adesea combinate cu câteva nuanțe de gri.



07. Testează-ți culorile mărcii


După ce ați ales culorile, așezați-le pe toate și testați-le în câteva combinații diferite pentru a vă asigura că se completează reciproc și transmiteți mesajul pe care îl vizați. De asemenea, ar trebui să vă testați paleta pentru accesibilitate, pentru a vă asigura că sunt clar lizibile împreună. Există o mulțime de resurse online și pluginuri de browser care testează contrastul culorilor pentru accesibilitate. Contrast Checker și Color Contrast Analyzer sunt două astfel de instrumente pe care le recomandăm.




10 combinații de culori exemplu ale unor branduri care funcționează 1. Starbucks Culorile mărcii Starbucks se bazează pe o familie de verde, combinate cu patru culori neutre. Culoarea lor principală este cea a siglei Siren - o nuanță iconică denumită „Starbucks Green”.

Paleta de culori extinsă îmbină acest verdele primar, făcând aluzie la patrimoniul bogat al mărcii, cu alte nuanțe „proaspete și primitoare”. Acestea includ un verde accent și două nuanțe de verde secundare.




2. Instagram Culorile mărcii Instagram sunt un gradient de albastru până la galben, cu o gamă largă de violet, roz și portocaliu între ele. Acest gradient reprezintă o reinterpretare a curcubeului mărcii din logo-ul său anterior, skeuomorf. Acest spectru bogat de culori este creat pentru a evoca sentimente de „căldură și energie”. De asemenea, este un tribut pentru importanța culorii în filtrele aplicației, încărcările în comunitate și multe altele.




3. Slack Paleta de culori a lui Slack este pe cat de rafinată pe atât de jucăușă. Prezintă patru culori primare - alb, negru și două nuanțe de violet de vinete. Însoțitorii sunt albastru, verde, galben și roșu, servind ca, culori de accent. În cazul lui Slack, culorile accentului sunt cele care iau în prim-plan logo-ul, și nu vinetele sale principale. Reunind pentru a forma un octothorpe, cele patru culori ne aduc în minte noțiuni de lucru în echipă și colaborare.





04. The Guardian The Guardian este cel mai mult asociat cu nuanțele de bleu și galbenul strălucitor. Ele servesc, de asemenea, ca instrument de navigație, prin distingerea dintre tipurile de conținut editorial. De exemplu, roșu marchează articole de știri, portocaliu este pentru subiecte de opinie, iar maro este pentru subiecte culturale. Fiecare dintre aceste culori vine într-o selecție de variante, în funcție de aplicarea lor: întunecat, principal, pastelat și decolorat. Acestea permit flexibilitatea în utilizarea culorilor.




Google are unul dintre acele modele de logo-uri atemporale pe care le cunoaștem cu toții. La fel ca designul în sine, cele patru culori ale logo-ului (albastru, roșu, galben și verde) sunt la fel de sinonime cu compania. Acestea sunt culorile principale ale mărcii, alături de alb, care predomină și în interfețele Google. Culorile secundare Google sunt versiuni mai întunecate ale celor primare. Acestea sunt urmate de albastru terțiar și verde deschis și de o serie de griuri care servesc ca și culori neutre în furnizarea informațiilor, cum ar fi în textul scris.



06. Lyft


Lyft este binecunoscut pentru semnătura lor roz. Totuși, în mod surprinzător, paleta principală a mărcii este compusă din alb ca și culoare principală, urmată de negru, și abia apoi - Lyft Pink. Acest raport este menit să insufle roz cu o semnificație mai mare, făcându-l să iasă în evidență în locurile în care este utilizat. Paleta secundară a mărcii este mult mai cuprinzătoare, inclusiv 40 de culori diferite - de la verde și galben la albastru și portocaliu. Acestea sunt utilizate pentru a sprijini principalele culori ale mărcii și pentru a se așeza în spate în crearea identității lor de marcă.





07. Dell Culorile mărcii Dell sunt împărțite în trei niveluri. Primul nivel include culorile de bază ale companiei, cu semnătura Dell Blue ca și culoare principală, dând un sentiment „vibrant și energic”. Cele trei nuanțe de albastru acționează ca fundament pentru restul paletei. Al doilea nivel este format din trei culori de accent (violet, fructe de pădure și portocaliu) și cinci neutre (alb și o gamă de gri). Ultimul nivel este al treilea nivel, care prezintă trei culori suplimentare de accent. O excepție de la această paletă este negrul, care poate fi folosit pentru text sau în logo, dar nu ca element de design.





Culorile principale ale mărcii Dropbox sunt albastru, negru și alb. Dar există mult mai multe lucruri, deoarece accentul principal este versatilitatea diferitelor combinații de culori. Dropbox are 18 culori de brand care produc un total de 32 de perechi diferite. Spectrul bogat de culori al Dropbox este destinat să genereze mixuri unice care se îmbină bine, ceea ce duce la „combinații interesante și deseori neobișnuite”. Acest limbaj vizual unic este obținut prin variații dinamice, mix-and-match, mai degrabă decât prin unificare și standardizare.




09. Mastercard Logo-ul Mastercard este compus din două cercuri suprapuse, unul roșu și celălalt galben, care produc împreună o nuanță strălucitoare de portocaliu. Același portocaliu este și culoarea primară a companiei, însoțită de două nuanțe de gri (lumină și întuneric) ca și culori de fundal. Culorile secundare din paleta de culori Mastercard sunt aurii, galbene și verzi, iar culorile accentului sunt roșu și "acqua".




10. Airbnb

Există cinci culori ale mărcii Airbnb. Cea mai proeminentă dintre ele este rozul (numit Rausch), care este și culoarea logo-ului mărcii și este folosită în mod repetat în designul site-ului companiei. Rozul este alăturat de o nuanță turcoaz, una portocalie și două griuri - întunecat și deschis.



Un articol de Eden Spivak, Design Expert & Writer WIX

Tradus și adaptat de Nameform Media

Timișoara, 18/02/2020

235 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


bottom of page